tisdag 5 maj 2009

Mobil telefoni!


Satt och tittade lite på en ny telefon, telefon fantast som man är så kan man inte riktigt hålla sig borta från alla telefoner som kommer med bättre och bättre prestanda.
Själv har jag en HTC Touch Diamond och jag personligen tycker det är en riktigt grym telefon men jag stör mig då och då på att den har sådan otroligt kort batteri tid, ska det inte hålla betydligt längre än 2 dagar? Och kameran är tyvärr inte den bästa :( utan kamera och bilderna blir oftast inte så färg granna.
Men trots detta tycker jag att denna telefon är perfekt på grund av att den just är en Windows mobil så man kan i stort sett ha vilka program man vill på den. Det finns mycket att välja i mellan.

Som sagt så har jag dock svårt att hålla mig från de nya telefonerna som kommer och fick ögonen på den nya LG Arena som har en kamera på 5 Mp och ett nytt gräns snitt som innebär att denna är den häftigaste design än så länge på marknaden. Att den har allt som en mobiltelefon i stort sett kan ha är ju inget - och får en att vilja ha den i vänstra jeans fickan när man har HTC i den högra. LG har dock inte varit de bästa på att göra touch telefoner och frågan är i fall denna kommer vara ett steg i rätt riktning? Snart kommer ju windows släppa sitt nya OS till mobiltelfoner "windows 6,5" och hoppas på att detta kommer vara oslagbart. Kommer tydligen släppas ungefär samtidigt som Windows 7 till PC.

Någon som kan få mig att inte vilja ha denna nya LG Arena!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar