söndag 3 maj 2009

Frisbee golf

Att frisbeegolf blivit stort i Sverige, eller framförallt lilla Örebro är solklart. Jag vet ju dock inte hur många som spelar i andra städer, kanske har alla som spelar flyttat sina träningar till Örebro.
Där jag oftast kastar i Örebro kallas "Hästhagens" bana och när jag började med att kasta så var det knappt några där på somrarna och var det det så var det inte folk som spelade utan folk som låg och solade mitt i banan där man skulle kasta. Idag är det lite skillnad. Folk högt och lågt, både som solar, spelar och människor som klättrar uppe i träden .
Idag när man kliver av cykeln vid minigolfbanan får man i stort sett stå i kö för att kasta ut. Allt detta är dock positivt för Frisbeegofare eftersom detta visar att sporten har blivit större, förhoppningsvis i hela Sverige.
Så för er som inte har börjat/testat denna otroligt roliga sport tycker jag ska göra det.

2 kommentarer:

Mialin sa...

Det tråkiga med frisbeegolf är att många säger att de vill testa men att så få gör det! Jag säger: Testa! Så vet man om det är en uderbar upplevelse eller en plåga.

Anonym sa...

Spelade min första runda idag! Grymt roligt, jag kommer att fastna. Nu scannar jag internet på tips och tricks.
Markus Helsingfors

Skicka en kommentar