torsdag 14 maj 2009

Bilen Stannade / Tävling på Lördag / En lugn Fredag


Igår var en hemsk dag. Skolan var som vanligt, man jobbade intensivt med de arbeten man har kvar tills studenten. Jag har verkligen legat i att plugga den senaste veckan, Maria var mycket till hjälp när vi båda plöjde oss igenom de 8 inlämningsuppgifter som skulle vara klara denna vecka. Nu har jag bara ett kvar och det är en svenska recension av en bok, Läser Tarzans Tårar som är en riktigt rolig bok.

Det var även träning igår, Brickebergs frisbee golfs bana. En riktigt rolig bana som kräver väldigt mycket teknik på grund av alla träd som alltid står på helt fel stället :). Det gick skit kan man väll säga. Träffade många träd :P. Hoppas bara det går bättre nu på lördag då det är tävling i Åkersbärga som tydligen ska vara en riktigt rolig bana. Det blir ingen sovmorgon, upp kl 05:45 och cykla till Klubb huset för att sedan åka bil där ifrån.

Vilken fantastisk bil jag har :S Har haft lite problem med den på sistånde då den helt plötsligt dör, den får ingen ström från batteriet vilket leder till att när jag kör och den fungerar så börjar först Air bag lampan att lysa (på grund av att den måste ha ström) "i den här stunden vet jag att någonting kommer att hända". Nästa sekund fungerar inte blinkersen " Jag inväntar just då bara stunden då jag ska få putta bilen bort från vägen". Sekunden efter det så stängs radion av "Jag trycker extra på gasen för att kunna rulla så långt som möjligt när bilen väl dör". Ser en parkering, svänger in då går styrservon bort och det blir svin tungt att styra. " kommer precis in i min ruta och drar i handbromsen. Där stod jag . Tog allt jag skulle ha och gick därifrån. Mor & far ska bärga den till någon bilmekaniker idag.

Skönt med fredag, Ingenting bestämt förutom att jag ska vara med Maria,
Citerar min Larm/antenn lärare "Solen skiner, Glad i hågen"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar